19 Ağustos 2008 Salı

Tisssss, Tisssss!

Python'da programlama yaparken işleri terminalden yürütmek açıkçası bana çok fazla zaman kazandırıyor; ama bazen feci yanlışlar yaptığım oluyor. Mesela, yanlışlıkla *.pyc'leri de svn'ye aktarmak (özellikle bkz: Mirat Can Bayrak), build dizinini silmek yerine src dizinini svn'ye atamadan yanlışlıkla silmek vesaire..

Bu tip felaketlerin üstesinden gelmek için, ben de ilk başlarda "silgi" diye bir program yapmıştım. Amacım boş dizinleri ve inşa dosyalarının bulunduğu "build" dizinlerini silmek, *.pyc, *~, *#, *.db ve benzeri işime yaramayacak dosyaları tek seferde yok etmekti.

Programı yaparken başta, genel bir amaç edinmeyi düşünmüştüm. Sonra ne olduysa, bu programı salt python programcılara yönelik olarak tekrar tasarlayıp, ismini de "tiss" diye değiştirdim. Önce küçük bir şemayla, programın planını göstereyim:


src dizininde iki önemli .py dosyası var. "remove.py" dosyasında, tiss'in ana fonksiyonu olan silme fonksiyonunu tanımladım, "main.py"de de belli parametreler dahilinde çeşitli işlemler tanımlanıyor. Her parametre için gerektiğinde ayrı modul dosyası oluşturup sonradan import edebiliriz.

Peki bunları size niye anlatıyorum? Eğer sizin de bir fikriniz varsa, modülünüzü yazıp bana gönderesiniz diye =) Kodları ve fikri gerçekten beğenirsem, buradan size svn hesabı verme sözü de veriyorum, herhangi bir eşeklik olursa iptal edebilirim de :P. Hadi, Tiss'i kendi isteğimize göre şekillendirelim. İşte tiss burada:

http://tiss.googlecode.com

(Bu arada diyagram çok uyduruk olmuş ama Mirat'ın yazısı gaza getirdi, bir başlangıç yapalım dedik, heheh.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder